Skärp dig, Dave Mustaine!

Vi har alla hört det så många gånger, och personligen så börjar jag bli trött på det hela!

- Buhu, Metallica var så elaka mot mig! De mobbade ut mig ur bandet, så jag var tvungen att sluta. Nu kan jag inte ens gå på stan utan att människor ger mig fingret och skriker "Metallica rules" efter mig.

Som ni alla kanske har förstått så handlar detta om Megadeath's frontman; Dave Mustaine. En person som under den senaste tiden börjat gå mig ordentligt på nerverna!


Kort historia om Dave Mustaine:
Dave Mustaine föddes den 13 september 1961 i La Mesa, Californien. När han var 15 år flyttade han till en hyreslägenhet och betalade hyran genom att sälja droger. Dock hade en av hans kunder alltid dåligt med pengar, men eftersom han jobbade i en skivbutik så betalade kunden Dave i skivor istället. Skivor likt Judas Priest och Iron Maiden.

Dave Mustaine började så småningom också intressera sig för musik och började spela gitarr, vilket sedan, i slutet på 70 - talet, ledde till bandet Panic. Han lämnade Panic 1981 och började spela i bandet Metallica. Detta varade inte länge, och Dave Mustaine sparkades ur Metallica 1983.

Senare samma år bildade Mustaine bandet Megadeath, som sedan dess varit det band man förknippat honom med. Och över lag så har det gått bra för Megadeath. De har fans överallt i världen och de har precis släppt ett nytt album - "Endgame".

Men varför går han då mig på nerverna?
Jo. Metallica. Ett ord som är ganska simpelt att säga. Metallica. Trots att det är över 20 år sedan han, på ett visserligen ganska elakt sätt, blev sparkad ur Metallica så har grabben fortfarande inte riktigt kommit över det! Jag hittade ett "gammalt" klipp på youtube.com (från 2008), där Mustaine intervjuas av Dave Navarro.

Ni kan se klippet här: http://www.youtube.com/watch?v=_AAPHM_TPmI&feature=fvst 

Såklart så måste Navarro fråga om Metallica, och såklart så är Mustaine irriterad på grabbarna, först och främst Lars Ulrich, vilket han erkänner och därefter säger att han är över det hela.

Jo, visst! Hade du varit över det hela herr Mustaine så hade du inte klankat ner på Lars Ulrich sådär. Alla vet att han är ett riktigt rövhål ändå! Vi andra behöver bara inte bekräftelse genom att uttrycka oss om det, hela tiden. Jag tror till och med Lars Ulrich själv vet om att han är ett rövhål, och gissa vad? Han tycker om det! För att det får dig förbannad...

Det är inte bara detta. Utan det faktum att Mustaine ALDRIG slutar tjata om detta! Det har gått över 20 år! Kom igen nu, ge oss något nytt! Dave Mustaine har tagit på sig en "det är så synd om mig" - attityd istället för att tänka över vad som hänt, få lite skinn på näsan och inse att det är en tuff branch. För att inte säga jävligt tuff!

Ta det hela som en lärdom. Du har redan kommit en bit på vägen med Megadeath. Det enda som saknas nu är bra musik och en bättre attityd. (Ja, jag tycker Megadeath är dåliga!) Framförallt en bättre attityd, och något nytt att klaga på - kanske klimatet?

Det jag försöker säga är att Dave Mustaine behöver garska upp sig lite, bli lite rakryggad, stå på sig, klippa sig och skaffa sig ett liv; utanför Metallica!

// Sarah Strandberg




 Klipp dig och skaffa dig ett liv!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha, håller med! Tjatig, långsint människa- boring!

2009-09-24 @ 13:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0