Tattoo Expo, 3 oktober 2009, Malmö

Amiralen i Malmö var översvämmad med människor, härliga kläder och assecoarer samt tatuerare och deras verktyg. Ljudet utav tatueringsmaskiner hördes överrallt, och på scenen stod en kvinna och höll en tävling i "snyggaste tatuering" för alla som ville delta.

Klockan var runt åtta på kvällen och jag och mina vänner hade sett fram emot en rolig kväll, och som guldkant så skulle jag bli tatuerad utav London Ink - kändisen Dan Gold.

Så vi gick runt i lokalen och tittade på tatuerare från hela världen, allt ifrån Danmark och Norge till riktiga Old - school - tatuerare från Nya Zealand. Till slut så hamnade vi vid Dan Golds tatueringsbås, där han var i full gång med att tatuera in ett utav sina kännetecken - en robot, på en manlig kund.

Så vi väntade på att Dan Gold skulle bli klar. Och vi väntade, och väntade, och väntade. Jag har, nästan slaviskt, följt London Ink under de senaste åren men aldrig riktigt förstått vad Louis Malloy har menat när han klagat på att Dan Gold är långsam; men det gör jag nu! För denna robot-tatuering, som borde tagit runt en timme till en och en halv, så tog Dan Gold säker två till tre timmar på sig... Inte konstigt att han var fullbokad! (Precis, fullbokad, och hade alltså inte tid för mig - sen när han väl var klar!)

Så resan gick vidare bland alla möjliga tatuerare, men alla verkade fullbokade. Utom en. Nämligen House of Pain i Trelleborg (Kolla in länkar här: http://www.houseofpain-tattoo.se/st_trelleborg.html och http://www.houseofpain-tattoo.se/). Tatueraren hette Rickard, och var en trevlig och rolig man i 40 - års åldern med backslick á la 50 - tal och en stor snusprilla under överläppen.

Idén till tatueringen jag ville göra kommer från Neil Youngs låt "Keep on Rockin' in the Free World", som ända sen jag såg filmen Fahrenheit 9/11 varit fastetsad i min hjärna. Så det blev helt enkelt texten "Keep on rocking in the free world" på underarmen.

- Snyggt, enkelt och näst intill smärtfritt!

Summerat så var kvällen mycket bra. Gott sällskap, trevlig omgivning och tatueringar. Exakt vad vi var ute efter.

// Sarah Strandberg


               
        Tatueringsbås                Dan Gold i full fart     Old School från Nya Zealand


                   
    Rickard i full fart           Dan Gold ställde upp på foto   Lillebror ville också bli fotad


                          
                                     Före          och            Efter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0