Thåström - Kärlek är för Dom

Typ: Album
Längd: 42 minuter
Släppt: 2009
Betyg: (1) (2) (3) (4) (5)

Joakim Thåström
har återigen lyckats! Med hes röst, konstiga ljud och piano har han ännu en gång släppt en skiva som tar sig rakt in i hjärtat, och som där skapar känslor. Man kan antingen gråta eller skratta när man lyssnar på låtar som Över sundet, kort Biografi med litet testamente och Den druckne matrosens sång, för att sedan bli förundrad över hur Thåström lyckats göra en underbar version av Nationalteaterns Men bara om min älskade väntar.

Skivan innehåller 10 välskrivna och välkomponerade spår, och man kan inte hjälpa att tänka att Thåström efter alla dessa år fortfarande har så mycket att skriva om. Var får han allt ifrån? Jag blir förundrad, glad, berörd och ledsen av denna skiva, men jag blir också en smula avundsjuk - för jag vill också kunna skriva så!

// Sarah Strandberg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0